Wat is webcare?

Webcare is de benaming voor online klantenservice. Waarschijnlijk hebt u al mensen aan de telefoon zitten die dagelijks de vragen en klachten van uw klanten behandelen. Webcare Pro neemt graag het stukje online klantenservice van u uit handen. We houden alle social media kanalen en WhatsApp in de gaten en reageren direct. Het is namelijk best een pittige en tijdrovende klus om webcare goed te doen.

Klanten zijn gewend om contact op te nemen met organisaties wanneer het hen uitkomt. Of het nou voor of na kantooruren is of in het weekend. Het internet kent geen sluitingstijd. Dus klanten gebruiken alle beschikbare digitale kanalen om contact op te nemen met organisaties: het sturen van berichten naar het Twitter-account of het posten van een vraag op de Facebook of Google+ pagina van organisaties. Of ze sturen een app via Whatapp. Om klanten die via deze digitale wegen vragen stellen ook binnen afzienbare tijd (klanten vinden 1 uur al te lang) te kunnen beantwoorden, is voor veel bedrijven lastig zelf te organiseren. De kosten om dit buiten de standaard kantoortijden te organiseren zijn hoog. Maar als organisatie wilt u wel mee met de tijd en aan de groeiende klantverwachtingen om bereikbaar te zijn voldoen.

Webcare Pro biedt de mogelijkheid om de eerstelijns webcarevragen namens u af te handelen. Indien nodig 24/7. Heeft u zelf al een intern webcareteam maar bent u niet in staat om dat ook buiten kantooruren en in de weekenden goed te organiseren, dan is het ook mogelijk om Webcare Pro alleen in die onbemande uren in te schakelen. Wij maken goede afspraken met u wat te doen in geval van ingewikkelde (tweedelijns) vragen, bijvoorbeeld het doorsturen van bepaalde vragen naar specifieke medewerkers binnen uw organisatie. Tevens is het mogelijk om uw klantensysteem met ons webcareplatform te integreren.