Klantenservice via WhatsApp uitbesteden

Het bereiken van uw doelgroep op de meest relevante kanalen kan een strijd zijn, vooral vandaag de dag, wanneer mensen direct feedback, eenvoud en solide interactie eisen – vooral in termen van klantenservice. Tweewegscommunicatie is altijd een uitdaging, omdat het meestal vereist dat bedrijven tijd en geld investeren in effectieve interactie met hun doelgroep.

Gelukkig kunnen nieuwe sociale klantkanalen zoals WhatsApp aan de eisen van uw klanten in alle hierboven genoemde aspecten voldoen en tot meer interactie leiden. Daarom zou u serieus moeten overwegen WhatsApp te omarmen als uw volgende social customer service kanaal.

Waarom WhatsApp voor klantenservice?

Hieronder volgen slechts een paar redenen waarom u zou moeten overwegen om het aan te bieden voor sociale klantenservice:

Het heeft een groter bereik

WhatsApp heeft een groter bereik, omdat het gebruikt wordt op mobiele apparaten, met de betaalbaarheid en alomtegenwoordigheid van smartphones, die voor een snelle toename van het aantal potentiële gebruikers hebben gezorgd, ook buiten de huidige sociale media gebruikers. In Nederland gebruiken meer dan 10 miljoen mensen WhatsApp.

Direct messaging is sneller, persoonlijker en onzichtbaar voor het publiek

Zowel jongere als minder social media toegewijde klanten zullen vrijwel zeker de voorkeur geven aan het verzenden van een bericht via WhatsApp (of Facebook messenger) in plaats van te bellen of een e-mail te schrijven. Het is veel minder tijdrovend. Bovendien zijn op WhatsApp gesprekken persoonlijk en privé. Dit betekent dat klanten gevoelige en persoonlijke vragen kunnen stellen, zonder de angst te hebben dat hun opmerkingen op het internet geplaatst worden. Bonus: negatieve opmerkingen over uw bedrijf zullen niet publiekelijk zichtbaar zijn!

Het verhoogt uw kansen om gekozen te worden boven de concurrentie

Naast het reageren op vragen, klachten of opmerkingen kunt u WhatsApp gebruiken om direct en persoonlijk antwoord te bieden aan potentiële klanten als het gaat om aankoopbeslissingen. Door dit te doen vergroot u uw kansen dat potentiële kopers voor u kiezen in plaats van uw concurrent. Bovendien zijn er nog weinig bedrijven die WhatsApp gebruiken. U kunt misschien in uw branche de eerste zijn en zo een voorsprong op uw concurrenten krijgen! U kunt zelfs video’s, geluidsfragmenten of foto’s aan uw bericht toevoegen om de functionaliteit van uw product toe te lichten.

Het past perfect bij alle andere social media kanalen

WhatsApp is een belangrijk kanaal voor uw bedrijf, vooral als u het combineert met andere sociale media platformen die u gebruikt. Bijvoorbeeld, u kunt een campagne op andere kanalen starten en de opvolging doen bij alleen uw belangrijkste klanten via WhatsApp.

Wat zo geweldig aan WhatsApp is, is dat het informeel gebruikt wordt en dat creëert een zekere intimiteit tussen uw bedrijf en uw klant. WhatsApp berichten zijn over het algemeen vriendelijker van aard dan berichten die op social media geplaatst worden. Echter, klantenservice moet praktisch en serieus blijven, dus vermijd het versturen van irrelevante berichten. En, zorg ervoor dat u zich houdt aan de beschikbaarheid die u aan klanten hebt beloofd en probeer snel en op een ontspannen manier te reageren.

WhatsApp is een goedkope, gepersonaliseerd contactkanaal en een effectieve manier om uw klanten wereldwijd te bereiken. WhatsApp integreren in uw klantenservicestrategie kan leiden tot een betere klantbetrokkenheid en kan voldoen aan de verwachtingen van een markt die steeds veeleisender wordt.

Maar… hoe ga ik al die WhatsApp berichten beantwoorden?

Om effectief sociale klantenservice via WhatsApp te kunnen leveren zult u een (vaak dure) social media management tool moeten hebben die WhatsApp ondersteunen. Bovendien zult u genoeg medewerkers moeten hebben die de berichten kunnen beantwoorden. Niet alleen overdag, maar ook buiten kantoortijden. Daarnaast verwacht de consument dat hij of zij binnen no-time een antwoord op de vraag krijgt. Als het antwoord te lang duurt, dan heeft dat in de ogen van de consument een impact op uw imago.

U zult in een oogwenk op effectieve, vakkundige wijze de berichten moeten afhandelen. Dit betekent vaak het aanstellen van een werknemer die zich speciaal met WhatsApp vragen bezighoudt. Als deze werknemer overweldigd wordt door de stroom van berichten, wordt het tijd om extra mensen aan te nemen.

Er is ook een alternatief. U kunt webcare via WhatsApp ook aan ons uitbesteden.

Waarom Webcare Pro?

Gespecialiseerd in webcare

Wij zijn dus geen mediabureau dat aan social media marketing doet. En wij creëren ook geen content, maar voeren enkel dialogen met uw klanten.

Passie

Onze passie is het helpen van klanten. Dit is ook onze core business.

Uitstekende klantervaring

Wij werken met geweldige mensen die een uitstekende klantervaring willen leveren.

Zwaarste SLA

We hebben de zwaarste SLA in de branche. Wij garanderen dat wij binnen 5 minuten op inkomende berichten reageren. Zo niet, dan krijgt u van ons geld terug.

Meertalig

We werken met een internationaal team en ondersteunen: Nederlands, Engels, Frans en Duits.

Vele communicatiekanalen

We ondersteunen vele communicatiekanalen, van Twitter tot Whatsapp.

State of the art technologie

We werken uitsluitend met geavanceerde technologie die ons in staat stelt op een efficiënte manier razendsnel signalen over uw merk in de social media kanalen op te pikken.

Ruime openingstijden

Wij zijn open van 7 uur ’s ochtends tot 11 uur ’s avonds, 7 dagen per week.