Klantenservice via Facebook uitbesteden

Bedrijven over de hele wereld maken steeds vaker gebruik van de digitale wereld, met name social media platformen zoals Facebook en Twitter als een middel voor marketing, verkoop en klantenservice. Er wordt geschat dat er bijna 10 miljoen Nederlanders zijn die op Facebook zitten.
Bijna elk bedrijf zit op sociale netwerken om het enorme potentieel online te oogsten. Praktisch elk bedrijf heeft nu een Facebook-pagina met als doel om op zijn minst het klantsentiment over hun product, dienst of merk te meten. De slimmere merken hebben gerealiseerd waar de echte kansen liggen en gebruiken Facebook nu op een andere manier, namelijk als een kanaal om snel en efficiënt te reageren op vragen, feedback en klachten van klanten, weliswaar realtime, waardoor ze indruk maken op hun klanten en enorme goodwill, loyaliteit en mond-tot-mond reclame voor het merk vergaren. Dit vertaalt zich naar tevreden klanten.

Waarom Facebook voor klantenservice?

Facebook is een geweldige tool voor klantenservice omdat het makkelijk te gebruiken, realtime en sociaal is, direct feedback geeft en gratis is. Klanten kunnen vragen, verzoeken en klachten online plaatsen, en door deze bij te houden en ze realtime te behandelen versterkt u uw imago en geloofwaardigheid, en verbetert u de klanttevredenheid enorm. Grote voordelen in het gebruik van Facebook voor klantenservice zijn:

Het probleem wordt onmiddellijk opgelost

De huidige generatie van consumenten is gewend aan self-service en verlangt naar ‘instant gratification’. Met behulp van Facebook kunt u snel en adequaat op hen reageren, omdat ze meer gewend zijn aan dit soort interactie dan aan iets anders. Deze vorm van realtime communicatie is voor de consument veel aantrekkelijker dan één of enkele dagen zitten wachten op een reactie, zoals bij e-mail.

Gratis kanaal

Van alle bestaande klantenservicekanalen, telefoon, e-mail, website, enzovoorts is Facebook nagenoeg kosteloos en vereist alleen commitment en tijd om het in te stellen en te beheren.

Verbeterde mond-tot-mondreclame

Klanten die over uw product of dienst tevreden zijn zullen erover praten. Op Facebook wordt dit effect meerdere malen vergroot, namelijk via het netwerk van vrienden dat een gebruiker heeft. Een onderzoek van Starcom MediaVest & Rubinson Partners toont aan dat als het gaat om het delen op het internet, is Facebook koning, goed voor 38 procent van al het verwijzigingsverkeer dat door delen op internet ontstaat.

Transparantie en betrokkenheid van medewerkers

Facebook is een geweldig kanaal voor klantenservice en medewerkers zullen dergelijke inspanningen waarschijnlijk opmerken, ze zelf initiëren en erbij betrokken raken als ze hun klanten realtime zien praten over hun product of dienst, op een platform dat ze zelf goed kennen.

De enorme hoeveelheid Facebookberichten en het feit dat ze 24×7 door klanten worden verzonden die een snelle reactie verwachten, maakt het managen van Facebook klantenservice moeilijk, vooral omdat het niet beantwoorden van een bericht snel tot een ernstige klantenservicecrisis kan escaleren.

Dus hoe ga ik al die Facebook berichten beantwoorden?

Om effectief sociale klantenservice via Facebook te kunnen leveren zult u een (vaak dure) social media management tool moeten hebben die Facebook ondersteunt. Bovendien zult u genoeg medewerkers moeten hebben die de berichten kunnen beantwoorden. Niet alleen overdag, maar ook buiten kantoortijden. Daarnaast verwacht de consument dat hij of zij binnen no-time een antwoord op de vraag krijgt. Als het antwoord te lang duurt, dan heeft dat in de ogen van de consument een impact op uw imago.

U zult in een oogwenk op effectieve, vakkundige wijze de berichten moeten afhandelen. Dit betekent vaak het aanstellen van een werknemer die zich speciaal met Facebook vragen houdt. Als deze werknemer overweldigd wordt door de stroom van berichten, wordt het tijd om extra mensen aan te nemen.

Er is ook een alternatief. U kunt webcare via Facebook ook aan ons uitbesteden.

Waarom Webcare Pro?

Gespecialiseerd in webcare

Wij zijn dus geen mediabureau dat aan social media marketing doet. En wij creëren ook geen content, maar voeren enkel dialogen met uw klanten.

Passie

Onze passie is het helpen van klanten. Dit is ook onze core business.

Uitstekende klantervaring

Wij werken met geweldige mensen die een uitstekende klantervaring willen leveren.

Zwaarste SLA

We hebben de zwaarste SLA in de branche. Wij garanderen dat wij binnen 5 minuten op inkomende berichten reageren. Zo niet, dan krijgt u van ons geld terug.

Meertalig

We werken met een internationaal team en ondersteunen: Nederlands, Engels, Frans en Duits.

Vele communicatiekanalen

We ondersteunen vele communicatiekanalen, van Twitter tot Whatsapp.

State of the art technologie

We werken uitsluitend met geavanceerde technologie die ons in staat stelt op een efficiënte manier razendsnel signalen over uw merk in de social media kanalen op te pikken.

Ruime openingstijden

Wij zijn open van 7 uur ’s ochtends tot 23 uur ’s avonds, 7 dagen per week.