Klantenservice via Facebook Messenger uitbesteden

In 2014 koppelde Facebook de messagingfunctie van haar Facebook app los en creëerde zo een nieuwe app genaamd Facebook Messenger. De app kent inmiddels 700 miljoen gebruikers per maand, wat bedrijven een echte kans geeft om beter met hun klanten om te gaan. Het is dan ook geen wonder dat merken een groot deel van hun doelgroep op dit nieuwe kanaal vinden. Facebook Messenger is in Nederland de een na populairste chat app, met ruim 4 miljoen gebruikers. Een stuk minder dan Whatsapp, maar het aantal gebruikers groeit veel sneller dan het aantal Whatsapp gebruikers.

Waarom Facebook Messenger voor klantenservice?

Privéberichten versturen

Bedrijven zijn nu in staat om ​​privéberichten aan gebruikers te sturen die Wall-berichten of opmerkingen op hun Facebook pagina’s achterlaten. Gebruikers kunnen op hun beurt rechtstreeks berichten vanuit Facebook News Feed advertenties naar bedrijven versturen, waarop bedrijven kunnen reageren.

De consument hoeft niet eens naar de Facebook-pagina van het merk te gaan om een bericht achter te laten; nu kan hij of zij gewoon zoeken in Facebook Messenger en het bedrijf zal verschijnen.

Communiceren via uw eigen app

Met Facebook Messenger is het nu ook mogelijk om gesprekken te initiëren vanuit andere apps, bijvoorbeeld de app van uw bedrijf.

Nieuwe standaard voor responstijden klantenservice

social_customer_service_channelsFacebook heeft ook een nieuwe standaard voor responstijden neergezet. Bedrijven die op 90 procent van de berichten binnen vijf minuten reageren worden beloond met een “Very Responsive To Messages” badge op hun pagina.

Bovendien kunnen klantenservicemedewerkers tegelijkertijd meerdere vragen van klanten behandelen, waardoor de kosten van klantenservice laag blijven, net zoals bij live chat.

Enkele Facebook Messenger functies om ernaar uit te kijken

Retailers zullen binnenkort in staat zijn om Messenger te gebruiken om bestellingen op te nemen, updates over zendingen te leveren, aanvragen voor retourzendingen te verwerken en feedback van klanten te ontvangen. Aan de andere kant zullen consumenten via Messenger pizza en dergelijke kunnen bestellen.

Terwijl tekstgebaseerde conversaties steeds vaker zullen plaatsvinden, zullen bedrijven en merken gebruik maken van Facebook Messenger zoals ze lang geleden met de telefoon zijn begonnen om klantenservice te bieden.

Maar… hoe ga ik al die Facebook Messenger berichten beantwoorden?

Om effectief sociale klantenservice via Facebook Messenger te kunnen leveren zult u een (vaak dure) social media management tool moeten hebben die Facebook Messenger ondersteunen. Bovendien zult u genoeg medewerkers moeten hebben die de berichten kunnen beantwoorden. Niet alleen overdag, maar ook buiten kantoortijden. Daarnaast verwacht de consument dat hij of zij binnen no-time een antwoord op de vraag krijgt. Als het antwoord te lang duurt, dan heeft dat in de ogen van de consument een impact op uw imago.

U zult in een oogwenk op effectieve, vakkundige wijze de berichten moeten afhandelen. Dit betekent vaak het aanstellen van een werknemer die zich speciaal met Facebook Messenger vragen bezighoudt. Als deze werknemer overweldigd wordt door de stroom van berichten, wordt het tijd om extra mensen aan te nemen.

Er is ook een alternatief. U kunt webcare via Facebook Messenger ook aan ons uitbesteden.

Waarom Webcare Pro?

Gespecialiseerd in webcare

Wij zijn dus geen mediabureau dat aan social media marketing doet. En wij creëren ook geen content, maar voeren enkel dialogen met uw klanten.

Passie

Onze passie is het helpen van klanten. Dit is ook onze core business.

Uitstekende klantervaring

Wij werken met geweldige mensen die een uitstekende klantervaring willen leveren.

Zwaarste SLA

We hebben de zwaarste SLA in de branche. Wij garanderen dat wij binnen 5 minuten op inkomende berichten reageren. Zo niet, dan krijgt u van ons geld terug.

Meertalig

We werken met een internationaal team en ondersteunen: Nederlands, Engels, Frans en Duits.

Vele communicatiekanalen

We ondersteunen vele communicatiekanalen, van Twitter tot Whatsapp.

State of the art technologie

We werken uitsluitend met geavanceerde technologie die ons in staat stelt op een efficiënte manier razendsnel signalen over uw merk in de social media kanalen op te pikken.

Ruime openingstijden

Wij zijn open van 7 uur ’s ochtends tot 11 uur ’s avonds, 7 dagen per week.